Regulamin
SPIS TREŚCI:
1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
2. USŁUGI ELEKTRONICZNE W SKLEPIE INTERNETOWYM
3. WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY
4. SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI ZA PRODUKT
5. KOSZT, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY ORAZ ODBIORU PRODUKTU
6. REKLAMACJA PRODUKTU
7. POZASADOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTEPU DO TYCH PROCEDUR
8. PRAWO ODSTAPIENIA OD UMOWY (DOTYCZY UMÓW SPRZEDAŻY ZAWARTYCH OD 25 GRUDNIA 2014 ROKU)
9. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIEBIORCÓW
10. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
11. WZÓR FORMULARZA ODSTAPIENIA OD UMOWY
Sklep Internetowy choinkajakzywa.pl dba o prawa konsumenta. Konsument nie może zrzec się praw przyznanych mu w Ustawie o Prawach Konsumenta. Postanowienia umów mniej korzystne dla konsumenta niż postanowienia Ustawy o Prawach Konsumenta są nieważne, a w ich miejsce stosuje się przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta. Dlatego też postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw konsumentów przysługujących im na mocy bezwzględnie wiążących przepisów prawa, a wszelkie ewentualne wątpliwości należy tłumaczyć na korzyść konsumenta.
W przypadku ewentualnej niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy i należy je stosować.
1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1.1. Sklep Internetowy dostepny pod adresem internetowym choinkajakzywa.pl prowadzony jest przez firme Koja Konrad Jasiński ul. Lipowa 20, 42-350 Koziegłówki Adres poczty elektronicznej: sklep@choinkajakzywa.pl.
1.2. Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do konsumentów, jak i do przedsiębiorców korzystających ze Sklepu Internetowego, chyba że dane postanowienie Regulaminu stanowi inaczej i jest skierowane wyłącznie do konsumentów albo do przedsiębiorców.
1.3. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Sklepie Internetowym w zwiazku z realizacja postanowien niniejszego Regulaminu jest Sprzedawca. Dane osobowe przetwarzane są w celach, w zakresie i w oparciu o podstawy i zasady wskazane w polityce prywatności opublikowanej na stronie Sklepu Internetowego. Polityka prywatności zawiera przede wszystkim zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Administratora w Sklepie Internetowym, w tym podstawy, cele i zakres przetwarzania danych osobowych oraz prawa osób, których dane dotyczą, a także informacje w zakresie stosowania w Sklepie Internetowym plików cookies oraz narzędzi analitycznych. Korzystanie ze Sklepu Internetowego, w tym dokonywanie zakupów jest dobrowolne. Podobnie związane z tym podanie danych osobowych przez korzystającego ze Sklepu Internetowego Usługobiorcę lub Klienta jest dobrowolne, z zastrzeżeniem wyjątków wskazanych w polityce prywatności (zawarcie umowy oraz obowiązki ustawowe Sprzedawcy).
1.4. Definicje:
1.4.1. DZIEŃ ROBOCZY – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
1.4.2. FORMULARZ REJESTRACJI – formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający utworzenie Konta.
1.4.3. FORMULARZ ZAMÓWIENIA – Usługa Elektroniczna, interaktywny formularz dostepny w Sklepie Internetowym umozliwiajacy złozenie Zamowienia, w szczegolnosci poprzez dodanie Produktow do elektronicznego koszyka oraz okreslenie warunkow Umowy Sprzedazy, w tym sposobu dostawy i płatnosci.
1.4.4. KLIENT – (1) osoba fizyczna posiadajaca pełna zdolnosa do czynnosci prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiazujace także osoba fizyczna posiadajaca ograniczona zdolnosa do czynnosci prawnych (2) osoba prawna albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawna - ktora zawarła lub zamierza zawrzea Umowe Sprzedazy ze Sprzedawca.
1.4.5. KODEKS CYWILNY – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. 1964 nr 16, poz. 93 ze zm.).
1.4.6. KONTO – Usługa Elektroniczna, oznaczony indywidualna nazwa (loginem) i hasłem podanym przez Usługobiorcę zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są dane podane przez Usługobiorcę oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie Internetowym.
1.4.7. NEWSLETTER – Usługa Elektroniczna, elektroniczna usługa dystrybucyjna świadczona przez Usługodawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail, która umożliwia wszystkim korzystającym z niej Usługobiorcom automatyczne otrzymywanie od Usługodawcy cyklicznych treści kolejnych edycji newslettera zawierającego informacje o Produktach, nowościach i promocjach w Sklepie Internetowym.
1.4.8. PRODUKT – dostępna w Sklepie Internetowym rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedazy miedzy Klientem a Sprzedawca.
1.4.9. REGULAMIN – niniejszy regulamin Sklepu Internetowego.
1.4.10. SKLEP INTERNETOWY - sklep internetowy Usługodawcy dostępny pod adresem internetowym: choinkajakzywa.pl.
1.4.11. SPRZEDAWCA USŁUGODAWCA – Koja Konrad Jasiński ul. Lipowa 20, 42-350 Koziegłówki, adres poczty elektronicznej: sklep@choinkajakzywa.pl.
1.4.12. UMOWA SPRZEDAŻY – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta miedzy Klientem a Sprzedawca za posrednictwem Sklepu Internetowego.
1.4.13. USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa swiadczona droga elektroniczna przez Usługodawce na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
1.4.14. USŁUGOBIORCA – (1) osoba fizyczna posiadajaca pełna zdolnosa do czynnosci prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiazujace także osoba fizyczna posiadajaca ograniczona zdolnosa do czynnosci prawnych (2) osoba prawna albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolnosa prawna - korzystajaca lub zamierzajaca korzystaa z Usługi Elektronicznej.
1.4.15. USTAWA O PRAWACH KONSUMENTA, USTAWA – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 ze zm.)
1.4.16. ZAMÓWIENIE - oświadczenie woli Klienta składane za pomoca Formularza Zamowienia i zmierzajace bezposrednio do zawarcia Umowy Sprzedazy Produktu ze Sprzedawca.
2. USŁUGI ELEKTRONICZNE W SKLEPIE INTERNETOWYM
2.1. W Sklepie Internetowym dostepne sa następujace Usługi Elektroniczne: Konto, Formularz Zamowienia oraz Newsletter.
Konto – korzystanie z Konta możliwe jest po wykonaniu łącznie trzech kolejnych kroków przez Usługobiorcę – (1) wypełnieniu Formularza Rejestracji, (2) kliknięciu pola „Wyślij oraz (3) potwierdzeniu chęci utworzenia Konta poprzez kliknięcie w link potwierdzający przesłany automatycznie na podany adres poczty elektronicznej. W Formularzu Rejestracji niezbedne jest podanie przez Usługobiorce następujacych danych Usługobiorcy: imie i nazwisko/nazwa firmy, adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowosa, kraj), adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego oraz hasło. W wypadku Usługobiorców niebędących konsumentami niezbędne jest także podanie nazwy firmy oraz numeru NIP. Usługa Elektroniczna Konto świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Usługobiorca ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, usunięcia Konta (rezygnacji z Konta) poprzez wysłanie stosownego żądania do Usługodawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@choinkajakzywa.pl lub tez pisemnie na adres: Koja Konrad Jasiński ul. Lipowa 20, 42-350 Koziegłówki.
Formularz Zamówienia – korzystanie z Formularza Zamówienia rozpoczyna się z momentem dodania przez Klienta pierwszego Produktu do elektronicznego koszyka w Sklepie Internetowym. Złożenie Zamówienia następuje po wykonaniu przez Klienta łącznie dwóch kolejnych kroków – (1) po wypełnieniu Formularza Zamówienia i (2) kliknięciu na stronie Sklepu Internetowego po wypełnieniu Formularza Zamówienia pola „Potwierd́ zamówienie – do tego momentu istnieje możliwość samodzielnej modyfikacji wprowadzanych danych (w tym celu nalezy kierowaa się wyswietlanymi komunikatami oraz informacjami dostepnymi na stronie Sklepu Internetowego). W Formularzu Zamowienia niezbedne jest podanie przez Klienta nastepujacych danych dotyczacych Klienta: imie i nazwisko/nazwa firmy, adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowosa, kraj), adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego oraz danych dotyczacych Umowy Sprzedazy: Produkt/y, ilosa Produktu/ów, miejsce i sposob dostawy Produktu/ow, sposob płatnosci. W wypadku Klientów niebędących konsumentami niezbędne jest także podanie nazwy firmy oraz numeru NIP.
Usługa Elektroniczna Formularz Zamówienia świadczona jest nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia za jego pośrednictwem albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania składania Zamówienia za jego pośrednictwem przez Usługobiorcę.
Newsletter – korzystanie z Newslettera następuje po podaniu w zakładce „Newsletter widocznej na stronie Sklepu Internetowego adresu poczty elektronicznej, na który mają być przesyłane kolejne edycje Newslettera i kliknięciu pola „Zapisz. Na Newsletter mozna się rowniez zapisaa poprzez zaznaczenie odpowiedniego checkboxa w trakcie zakładania Konta – z chwila utworzenia Konta Usługobiorca zostaje zapisany na Newsletter.
Usługa Elektroniczna Newsletter świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Usługobiorca ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, wypisania się z Newslettera (rezygnacji z Newslettera) poprzez wysłanie stosownego żądania do Usługodawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@choinkajakzywa.pl lub też pisemnie na adres: Koja Konrad Jasiński ul. Lipowa 20, 42-350 Koziegłówki.
2.2. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca:
(1) komputer, laptop lub inne urzadzenie multimedialne z dostepem do Internetu (2) dostęp do poczty elektronicznej (3) przegladarka internetowa: Mozilla Firefox w wersji 17.0 i wyzszej lub Internet Explorer w wersji 10.0 i wyzszej, Opera w wersji 12.0 i wyzszej, Google Chrome w wersji 23.0. i wyższej, Safari w wersji 5.0 i wyższej, Microsoft Edge w wersji 25.10586.0.0 i wyzszej (4) zalecana minimalna rozdzielczosa ekranu: 1024x768 (5) włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript.
2.3. Usługobiorca obowiązany jest do korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy oraz osób trzecich. Usługobiorca obowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym. Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
2.4. Tryb postępowania reklamacyjnego:
2.4.1. Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych przez Usługodawcę oraz pozostałe reklamacje związanie z działaniem Sklepu Internetowego (z wyłączeniem procedury reklamacji Produktu, która została wskazana w pkt. 6 Regulaminu) Usługobiorca może składać na przykład: 21. pisemnie na adres: Koja Konrad Jasiński ul. Lipowa 20, 42-350 Koziegłówki
2.4.2. w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@choinkajakzywa.pl
2.4.3. Zaleca się podanie przez Usługobiorcę w opisie reklamacji: (1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości (2) żądania Usługobiorcy oraz (3) danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę. Wymogi podane w zdaniu poprzednim maja formę jedynie zalecenia i nie wpływaja na skutecznosa reklamacji złozonych z pominieciem zalecanego opisu reklamacji.
2.4.4. Ustosunkowanie sie do reklamacji przez Usługodawce następuje niezwłocznie, nie póniej niz w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złozenia.
3. WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY
3.1. Zawarcie Umowy Sprzedazy miedzy Klientem, a Sprzedawca następuje po uprzednim złozeniu przez Klienta Zamowienia za pomoca Formularza Zamowien w Sklepie Internetowym zgodnie z pkt. 2.1.2 Regulaminu.
3.2. Cena Produktu uwidoczniona na stronie Sklepu Internetowego podana jest w złotych polskich i zawiera podatki. O łącznej cenie wraz z podatkami Produktu będącego przedmiotem Zamówienia, a także o kosztach dostawy (w tym opłatach za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) oraz o innych kosztach, a gdy nie można ustalić wysokości tych opłat – o obowiązku ich uiszczenia, Klient jest informowany na stronach Sklepu Internetowego w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umowa Sprzedazy.
3.3. Procedura zawarcia Umowy Sprzedaży w Sklepie Internetowym za pomocą Formularza Zamówień
3.3.1. Zawarcie Umowy Sprzedazy miedzy Klientem, a Sprzedawca następuje po uprzednim złozeniu przez Klienta Zamowienia w Sklepie Internetowym zgodnie z pkt. 2.1. Regulaminu.
3.3.2. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawca.
3.3.3. Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Klientowi treści zawieranej Umowy Sprzedaży następuje poprzez (1) udostępnienie niniejszego Regulaminu na stronie Sklepu Internetowego oraz (2) przesłanie Klientowi wiadomości e-mail, o której mowa w pkt. 3.3.2. Regulaminu. Teresa Umowy Sprzedaży jest dodatkowo utrwalona i zabezpieczona w systemie informatycznym Sklepu Internetowego Sprzedawcy.
4. SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI ZA PRODUKT
4.1. Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby płatności z tytułu Umowy Sprzedaży: a) płatność gotówką za pobraniem przy odbiorze przesyłki.
b) płatność gotówką przy odbiorze osobistym.
c) Płatnosci elektroniczne i płatnosci karta płatnicza za posrednictwem serwisu przelewy24.pl – mozliwe aktualne sposoby płatnosci okreslone są na stronie Sklepu Internetowego w zakładce informacyjnej dotyczacej sposobow płatnosci oraz na stronie internetowej htp://www.przelewy24.pl.
4.2. Rozliczenia transakcji płatnosciami elektronicznymi i karta płatnicza przeprowadzane sa zgodnie z wyborem Klienta za pośrednictwem serwisu przelewy24.pl.
4.2. Termin płatności:
4.2.1. W przypadku wyboru przez Klienta płatności przelewem, płatności elektronicznych albo płatności karta płatnicza, Klient obowiazany jest do dokonania płatności w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
4.2.2. W przypadku wyboru przez Klienta płatności gotówką za pobraniem przy odbiorze przesyłki albo płatności gotówką przy odbiorze osobistym, Klient obowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze przesyłki.
5. KOSZT, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY ORAZ ODBIORU PRODUKTU
5.1. Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi na stronach Sklepu Internetowego w zakładce informacyjnej dotyczącej kosztów dostawy oraz w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli zwiazania sie Umowa Sprzedazy.
5.2. Odbiór osobisty Produktu przez Klienta jest bezpłatny.
5.3. Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby dostawy lub odbioru Produktu: 5.3.3. Przesyłka kurierska, przesyłka kurierska pobraniowa.
5.3.4. Odbiór osobisty dostępny pod adresem: ul. Lipowa 20, 42-350 Koziegłówki – w Dni Robocze, w godzinach od 08:00 do 16:00, po uprzednim uzgodnieniu terminu odbioru z osoba obsługująca.
5.3.5. Termin dostawy Produktu do Klienta wynosi do 7 Dni Roboczych, chyba że w opisie danego Produktu lub w trakcie składania Zamówienia podano krótszy termin. W przypadku Produktow o roznych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin, ktory jednak nie moze przekroczya 7 Dni Roboczych. Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób:
5.3.6. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub karta płatnicza - od dnia uznania rachunku bankowego lub rachunku rozliczeniowego Sprzedawcy.
5.3.6. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności gotówką za pobraniem – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
5.3.7. Termin gotowości Produktu do odbioru przez Klienta – w przypadku wyboru przez Klienta odbioru osobistego Produktu, Produkt będzie gotowy do odbioru przez Klienta w terminie do 7 Dni Roboczych, chyba że w opisie danego Produktu lub w trakcie składania Zamówienia podano krótszy termin. W przypadku Produktów o różnych terminach gotowości do odbioru, terminem gotowości do odbioru jest
najdłuższy podany termin, ktory jednak nie moze przekroczya 7 Dni Roboczych. O gotowości Produktu do odbioru Klient zostanie dodatkowo poinformowany przez Sprzedawcę.
Początek biegu terminu gotowości Produktu do odbioru przez Klienta liczy się w następujący sposób: a) W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub karta płatnicza - od dnia uznania rachunku bankowego lub rachunku rozliczeniowego Sprzedawcy. b) W przypadku wyboru przez Klienta sposobu gotówką przy odbiorze osobistym – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
6. REKLAMACJA PRODUKTU
6.1. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta, jeżeli sprzedany Produkt ma wade fizyczna lub prawna (rękojmia) są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym (w szczególności w art. 556-576 Kodeksu Cywilnego). Dla Umów Sprzedaży zawartych do dnia 24 grudnia 2014 roku podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego osoba fizyczna, która nabywa Produkt w celu niezwiązanym z działalnos cia
zawodowa lub gospodarcza, z tytułu niezgodnosci Produktu z Umowa Sprzedaży sa okreslone powszechnie obowiazujacymi przepisami prawa, w szczególności ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U. 2002 nr 141, poz. 1176 ze zm.).
6.2. Sprzedawca obowiązany jest dostarczyć Klientowi Produkt bez wad. Szczegołowe informacje dotyczace odpowiedzialnosci Sprzedawcy z tytułu wady Produktu oraz uprawnien Klienta są okreslone na stronie Sklepu Internetowego w zakładce informacyjnej dotyczacej reklamacji. 6.3. Reklamacja może zostać złożona przez Klienta na przykład:
a) pisemnie na adres: Koja Konrad Jasiński ul. Lipowa 20, 42-350 Koziegłówki
b) w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@choinkajakzywa.pl
6.3 Zaleca się podanie przez Klienta w opisie reklamacji: (1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady (2) żądania sposobu doprowadzenia Produktu do zgodnosci z Umowa Sprzedaży lub oswiadczenia o obnizeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży oraz (3) danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę. Wymogi podane w zdaniu poprzednim maja for mę jedynie zalecenia i nie wpływaja na skutecznosa reklamacji złozonych z pominieciem zalecanego opisu reklamacji.
6.4. Sprzedawca ustosunkuje sie do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie póniej niz w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złozenia. Jezeli Klient będacy konsumentem zazadał wymiany rzeczy lub usuniecia wady albo złozył oswiadczenie o obnizeniu ceny, okreslajac kwote, o ktora cena ma bya obnizona, a Sprzedawca nie ustosunkował się do tego zadania w terminie 14 dni kalendarzowych, uwaza się, że zadanie to uznał za uzasadnione.
6.5 Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany dostarczyć Produkt wadliwy na adres magazynu: Koja Konrad Jasiński ul. Lipowa 20, 42-350 Koziegłówki. W przypadku Klienta będącego konsumentem koszt dostarczenia Produktu ponosi Sprzedawca, w przypadku Klienta niebędącego konsumentem koszt dostarczenia ponosi Klient. Jeżeli ze względu na rodzaj Produktu lub sposób jego zamontowania dostarczenie Produktu przez Klienta byłoby nadmiernie utrudnione, Klient obowiązany jest udostępnić Produkt Sprzedawcy w miejscu, w którym Produkt się znajduje.
7. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTEPU DO TYCH PROCEDUR
7.1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.
7.2. Przy Prezesie Urzedu Ochrony Konkurencji i Konsumentow działa takze punkt kontaktowy (telefon: 22 55 60 333, email: kontakt.adrouokik.gov.pl lub adres pisemny: Pl. Powstanców Warszawy 1, 00-030 Warszawa.), ktorego zadaniem jest miedzy innymi udzielanie pomocy konsumentom w sprawach dotyczacych pozasadowego rozwiazywania sporow konsumenckich.
7.3. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń: (1) wniosek o rozstrzygnięcie sporu do stałego polubownego sądu konsumenckiego (więcej informacji na stronie: http://www.spsk.wiih.org.pl/) (2) wniosek w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej (więcej informacji na stronie inspektora właściwego ze względu na miejsce wykonywania działalności gospodarczej przez Sprzedawcę) oraz (3) pomoc powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane sa między innymi mailowo pod adresem poradyodlakonsumentow.pl oraz pod numerem infolinii konsumenckiej 801 440 220 (infolinia czynna w Dni Robocze, w godzinach 8:00 - 18:00, opłata za połaczenie wg taryfy operatora).
7.4. Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platorma ODR stanowi interaktywna i wielojezyczna stronę internetowa z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentow i przedsiebiorcow dazacych do pozasadowego rozstrzygniecia sporu dotyczacego zobowiazan umownych wynikajacych z internetowej umowy sprzedazy lub umowy o swiadczenie usług (wiecej informacji na stronie samej platormy lub pod adresem internetowym Urzedu Ochrony Konkurencji i Konsumentow:htps://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie_faq_platorma_odr.php).
8. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY (DOTYCZY UMÓW SPRZEDAŻY ZAWARTYCH OD 25 GRUDNIA 2014 ROKU)
8.1. Konsument, ktory zawarł umowe na odległosa, moze w terminie 14 dni kalendarzowych odstapić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztow, z wyjatkiem kosztow okreslonych w pkt. 8.8 Regulaminu. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone na przykład:
a) pisemnie na adres: Koja Konrad Jasiński ul. Lipowa 20, 42-350 Koziegłówki
b) w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@choinkajakzywa.pl
8.2. Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy zawarty jest w załączniku nr 2 do Ustawy o Prawach Konsumenta oraz dodatkowo dostępny jest w pkt. 11 Regulaminu oraz na stronie Sklepu Internetowego w zakładce dotyczącej odstąpienia od umowy. Konsument może skorzystać z wzoru formularza, jednak nie jest to obowiązkowe.
8.3. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
8.3.1. dla umowy, w wykonaniu ktorej Sprzedawca wydaje Produkt, bedac zobowiazany do przeniesienia jego własnosci (np. Umowa Sprzedazy) – od objecia Produktu w posiadanie przez konsumenta lub wskazana przez niego osobe trzecia inna niż przewónik, a w przypadku umowy, ktora: (1) obejmuje wiele Produktow, ktore sa dostarczane osobno, partami lub w czesciach – od objecia w posiadanie ostatniego Produktu, parti lub czesci albo (2) polega na regularnym dostarczaniu Produktow przez czas oznaczony – od objecia w posiadanie pierwszego z Produktow
8.3.2. dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.
8.3.3. W przypadku odstapienia od umowy zawartej na odległosa umowe uwaza się za niezawarta.
8.4. Sprzedawca ma obowiazek niezwłocznie, nie póniej niz w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oswiadczenia konsumenta o odstapieniu od umowy, zwrocić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatnosci, w tym koszty dostawy Produktu (z wyjatkiem dodatkowych kosztow wynikajacych z wybranego przez konsumenta sposobu dostawy innego niz najtanszy zwykły sposob dostawy dostepny w Sklepie Internetowym). Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiegosamego sposobu płatnosci, jakiego uzył konsument, chyba ze konsument wyránie zgodził się na inny sposob zwrotu, ktory nie wiaze się dla niego z zadnymi kosztami. Jezeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od konsumenta, moze wstrzymaa się ze zwrotem płatnosci otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jego odesłania, w zaleznosci od tego, ktore zdarzenie nastapi wczesniej.
8.5. Konsument ma obowiazek niezwłocznie, nie póniej niz w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia, w ktorym odstapił od umowy, zwrocić Produkt Sprzedawcy lub przekazaa go osobie upowaznionej przez Sprzedawce do odbioru, chyba ze Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem. Konsument moze zwrocić Produkt na adres: Koja Konrad Jasiński ul. Lipowa 20, 42-350 Koziegłówki.
8.6. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
8.7. Możliwe koszty związane z odstąpieniem przez konsumenta od umowy, które obowiązany jest ponieść konsument:
a) jeżeli konsument wybrał sposób dostawy Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
b) Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu.
c) W przypadku Produktu bedacego usługą, ktorej wykonywanie - na wyráne zadanie konsumenta - rozpoczeło się przed upływem terminu do odstapienia od umowy, konsument, ktory wykonuje prawo odstapienia od umowy po zgłoszeniu takiego zadania, ma obowiazek zapłaty za swiadczenia spełnione do chwili odstapienia od umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w umowie ceny lub wynagrodzenia. Jezeli cena lub wynagrodzenie sa nadmierne, podstawa obliczenia tej kwoty jest wartosa rynkowa spełnionego swiadczenia.
8.9. Prawo odstapienia od umowy zawartej na odległosa nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umow: (1) o swiadczenie usług, jezeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyrána zgoda konsumenta, ktory został poinformowany przed rozpoczeciem swiadczenia, ze po spełnieniu swiadczenia przez Sprzedawce utraci prawo odstapienia od umowy (2) w ktorej cena lub wynagrodzenie zalezy od wahan na rynku finansowym, nad ktorymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i ktore moga wystapić przed upływem terminu do odstapienia od umowy (3) w ktorej przedmiotem swiadczenia jest Produkt nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służacy zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb (4) w ktorej przedmiotem swiadczenia jest Produkt ulegajacy szybkiemu zepsuciu lub majaca krotki termin przydatnosci do uzycia (5) w ktorej przedmiotem swiadczenia jest Produkt dostarczany w zapieczetowanym opakowaniu, ktorego po otwarciu opakowania nie mozna zwrocić ze wzgledu na ochrone zdrowia lub ze wzgledow higienicznych, jezeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu (6) w ktorej przedmiotem swiadczenia sa Produkty, ktore po dostarczeniu, ze wzgledu na swoj charakter, zostaja nierozłacznie połaczone z innymi rzeczami (7) w ktorej przedmiotem swiadczenia sa napoje alkoholowe, ktorych cena została uzgodniona przy zawarciu Umowy Sprzedazy, a ktorych dostarczenie moze nastapić dopiero po upływie 30 dni i ktorych wartosa zalezy od wahan na rynku, nad ktorymi Sprzedawca nie ma kontroli (8) w ktorej konsument wyránie zadał, aby Sprzedawca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji jezeli Sprzedawca swiadczy dodatkowo inne usługi niz te, ktorych wykonania konsument zadał, lub dostarcza Produkty inne niz czesci zamienne niezbedne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstapienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub Produktow (9) w ktorej przedmiotem swiadczenia sa nagrania d́wiekowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczetowanym opakowaniu, jezeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu (10) o dostarczanie dziennikow, periodykow lub czasopism, z wyjatkiem umowy o prenumerate (11) zawartej w drodze aukcji publicznej (12) o swiadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niz do celow mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodow, gastronomii, usług zwiazanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jezeli w umowie oznaczono dzien lub okres swiadczenia usługi (13) o dostarczanie tresci cyfrowych, ktore nie sa zapisane na nosniku materialnym, jezeli spełnianie swiadczenia rozpoczeło się za wyrána zgoda konsumenta przed upływem terminu do odstapienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawce o utracie prawa odstapienia od umowy.
9. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIEBIORCÓW
9.1. Niniejszy punkt Regulaminu oraz postanowienia w nim zawarte dotyczą wyłącznie Klientów i Usługobiorców nie będących konsumentami.
9.2. Zgodnie z ustawa o prawach konsumenta, konsument oraz osoba fizyczna zawierająca umowę bezposrednio zwiazana z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego może odstąpić od umowy, bez podania przyczyny, składając oświadczenie woli w terminie 14 (czternastu) dni kalendarzowych od dnia odebrania Towaru przez konsumenta lub osoba fizyczna zawierająca umowę bezposrednio zwiazana z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego lub wskazana przez nich osobe trzecia.
9.3. Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej z Klientem niebędącym konsumentem w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Odstapienie od Umowy Sprzedazy w tym wypadku moze nastapić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta niebedacego konsumentem zadnych roszczen w stosunku do Sprzedawcy.
9.4. W wypadku Klientów nie będących konsumentami Sprzedawca ma prawo ograniczyć dostępne sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty w całości albo części i to niezależnie od wybranego przez Klienta sposobu płatności oraz faktu zawarcia Umowy Sprzedaży.
9.5. Z chwila wydania przez Sprzedawce Produktu przewónikowi przechodza na Klienta nie bedacego konsumentem korzysci i cięzary zwiazane z Produktem oraz niebezpieczenstwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialnosci za utrate, ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałe od przyjecia go do przewozu az do wydania go Klientowi oraz za opónienie w przewozie przesyłki.
9.6. W razie przesłania Produktu do Klienta za posrednictwem przewónika Klient nie bedacy konsumentem obowiazany jest zbadaa przesyłke w czasie i w sposob przyjety przy przesyłkach tego rodzaju. Jezeli stwierdzi, ze w czasie przewozu nastapił ubytek lub uszkodzenie Produktu, obowiazany jest dokonaa wszelkich czynnosci niezbednych do ustalenia odpowiedzialnosci przewónika.
9.7. Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt wobec Klienta nie będącego konsumentem zostaje wyłączona.
9.8. W wypadku Usługobiorców nie będących konsumentami Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Usługobiorcy stosownego oświadczenia.
9.9. Odpowiedzialność Usługodawcy/Sprzedawcy w stosunku do Usługobiorcy/Klienta nie będącego konsumentem, bez względu na jej podstawe prawna, jest ograniczona - zarowno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie - do wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z tytułu Umowy Sprzedaży, nie więcej jednak niż do kwoty jednego tysiąca złotych. Usługodawca/Sprzedawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do Usługobiorcy/Klienta nie będącego konsumentem tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści w stosunku do Usługobiorcy/Klienta nie będącego konsumentem.
9.10. Wszelkie spory powstałe pomiedzy Sprzedawca/Usługodawca, a Klientem/Usługobiorca niebędącym konsumentem zostają poddane sadowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy/Usługodawcy.
10. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
10.1. Umowy zawierane poprzez Sklep Internetowy zawierane są w języku polskim.
10.2. Zmiana Regulaminu:
10.2. Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa zmiany sposobów płatności i dostaw - w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizacje postanowień niniejszego Regulaminu.
10.3. W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów o charakterze ciągłym (np. świadczenie Usługi Elektronicznej – Konto) zmieniony regulamin wiąże Usługobiorcę, jeżeli zostały zachowane wymagania określone w art. 384 oraz 384[1] Kodeksu cywilnego, to jest Usługobiorca został prawidłowo powiadomiony o zmianach i nie wypowiedział umowy w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia powiadomienia. W wypadku gdyby zmiana Regulaminu skutkowała wprowadzeniem jakichkolwiek nowych opłat lub podwyższeniem obecnych Usługobiorca będący konsumentem ma prawo odstąpienia od umowy.
10.4. W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umow o innym charakterze niz umowy ciagłe (np. Umowa Sprzedazy) zmiany Regulaminu nie beda w zaden sposob naruszaa praw nabytych Usługobiorcow/Klientow bedacych konsumentami przed dniem wejscia w zycie zmian Regulaminu, w szczegolnosci zmiany Regulaminu nie beda miały wpływu na juz składane lub złoz one Zamówienia oraz zawarte, realizowane lub wykonane Umowy Sprzedazy.
10.5. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego ustawy o świadczeniu usług droga elektroniczna z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204 ze zm.) dla Umów Sprzedaży zawartych do 24 grudnia 2014 roku z Klientami będącymi konsumentami - przepisy ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialnosci za szkode wyrzadzona przez produkt niebezpieczny z dnia 2 marca 2000 r. (Dz.U. 2000 nr 22, poz. 271 ze zm.) oraz ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 141, poz. 1176 ze zm.) dla Umów Sprzedaży zawartych od 25 grudnia 2014 roku z Klientami będącymi konsumentami - przepisy ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. 2014 r. poz. 827 ze zm.) oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
11.WZÓR FORMULARZA ODSTAPIENIA OD UMOWY (ZAŁACZNIK NUMER 2 DO USTAWY O PRAWACH KONSUMENTA)
Wzór formularza odstapienia od umowy (formularz ten nalezy wypełnia i odesłaa tylko w przypadku checi odstapienia od umowy) – Adresat:
Koja Konrad Jasiński
ul. Lipowa 20, 42-350 Koziegłówki
choinkajakzywa.pl sklep@choinkajakzywa.pl
– Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) umowy dostawy następujących rzeczy(*) umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących rzeczy(*)/o świadczenie następującej usługi(*)
– Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)
– Imię i nazwisko konsumenta(-ow)
– Adres konsumenta(-ów)
– Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej) – Data (*) Niepotrzebne skreślić.
Zgodnie z ustawa o prawach konsumenta, konsument oraz osoba fizyczna zawierająca umowę bezposrednio zwiazana z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego może odstąpić od umowy, bez podania przyczyny, składając oświadczenie woli w terminie 14 (czternastu) dni kalendarzowych od dnia odebrania Towaru przez konsumenta lub osoba fizyczna zawierająca umowę bezposrednio zwiazana z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego lub wskazana przez nich osobe trzecia.